• De dijk onder de N200 verhogen we met maximaal een halve meter. Zo kan deze ook in de toekomst het water van de Haarlemmertrekvaart blijven keren.
  • Met een ecopassage onder de N200 verbinden we de natuurgebieden Spaarnwoude en Amstelland.
  • Een deel van het huidige fietspad langs de N200 wordt onderdeel van een snelfietsroute. De route start in het centrum van Haarlem en eindigt bij station Sloterdijk.
  • Vanaf de Joris van den Berghweg leggen we nieuwe drinkwatertransportleidingen aan richting de Admiraal de Ruijterweg. De eerste werkzaamheden, waaronder het voorbelasten van grond, zijn al begonnen.
  • We verbeteren waar nodig de rioleringen.
Foto: De N200 wordt tot maximaal een halve meter verhoogd

Foto: De N200 wordt tot maximaal een halve meter verhoogd

Bomen verwijderen en planten

Langs de N200 moeten we bomen verwijderen om de nieuwe drinkwatertransportleidingen aan te kunnen leggen. Dat doen we liever niet, maar het is hier helaas noodzakelijk. In totaal verwijderen we tussen Halfweg en de Admiraal de Ruyterweg zo’n 220 bomen. Voor de bomen die we verwijderen, planten we op andere plekken in het gebied weer bomen terug. Zo planten we tussen de Seineweg en de A10 ruim 300 bomen in de nieuwe middenberm.